Деякі матеріали, що використовувались під час проведення Тижня трудового навчання .
Конкурс на кращого знавця загадок
Швидко гризе,
Мало жує,
Сама не ковтає. (Пилка)
Із кінця колодочка,
А на кінці гостре.(Ніж)
Невелике,без’язике,
А здаля приносить
Вість.(Радіо)
Гризе,виїдає,не ковтає –
На поля я виїжджаю
І на декілька машин
Там працюю я один. ( Комбайн).
Металевий кінь у полі пасеться.
Де пройде – земля ореться. ( Трактор).
У легкого держака
Голова дуже важка. ( Молоток).
Майстер викував уміло
Два однакові ножі,
Дуже зустрічі зраділи,
Обнялись, а роз’єднати
Їх ніхто уже не зміг.
Підкажіть, як називати
Почали відтоді їх.( Ножиці).
Є у мене вірний друг.
Має він чудовий слух
І говорить голосами
Моїх друзів,тата й мами,
Як же звати мого друга?
- Всім відомо, - це папуга.
- Помиляєшся. Антон.
Конкурс: Кращий знавець прислів’я
Учитель говорить прислів’я, учні їх доповнюють:
Бджола мала, а й та … (працює).
Діло майстра….( величає).
Гірко поробиш – …(солодко з’їси).
Хто про працю дбає, тому вона …(повертає).
Хто в роботі, той …(в турботі).
Хто рано посіє, рано й ..(пожне).
Без труда нема …(плода).
Зроби діло – гуляй…(сміло).
Роби до поту, …(а їж в охоту).
Праця чоловіка годує…( а лінь марнує)
Треба нахилитися, щоб… (з криниці води напитися)
Під лежачий камінь…( вода не тече).
Маленька праця краща…( за велике безділля.)
. Гра «Знайди кінець вислову»
Цей етап гри відбувається за принципом «лото», або за принципом«перевертнів» (вибір варіанту залежить від цільових установок учителя та рівня підготовленості учнів).
Без сокири не тесляр — не страшна робота.
Без голосу не співець, величає!
Швець без чобіт, своїм носиком живе.
Губами говори, то у сопілку не грати!
Де руки й охота, а руками роби!
Для нашого Федота а тесля без воріт.
Діло майстра а без грошей не купець.
Добре діло утіха, там скора робота.
Зароблена копійка то кипить в руках робота.
Кожна птичка без голки не кравець.
Коли є до чого жагота, коли ділові не поміха.
Коли почав орати, краща за крадений карбованець.
Відповіді:
Без сокири не тесляр — без ножиць не кравець.
Без голосу не співець, а без грошей не купець.
Швець без чобіт, а тесля без воріт.
Губами говори, а руками роби!
Де руки й охота, там скора робота.
Для нашого Федота не страшна робота.
Діло майстра величає!
Добре діло утіха, коли ділові не поміха.
Зароблена копійка краща за крадений карбованець
Коли є до чого жагота, то кипить в руках робота.
Коли почав орати, то у сопілку не грати!
Кожна пташка своїм носиком живе.
Тестування
Класний керівник:
« Може бути, трохи розібратися у собі вам допоможе жартівливий тест з геометричними фігурами. Використовуючи три геометричні фігури - трикутник, коло, квадрат, намалюйте чоловічка, що складається з 10 елементів. Повинні бути використані всі три види фігур. Якість малюнка не має значення. Якщо намальовані зайві елементи - їх треба закреслити, якщо їх не вистачає - домалювати відсутні. Час виконання - 30 с.»
(Діти малюють фігурки.)
Тепер підрахуйте кількість трикутників.
(Діти виконують завдання.)
А тепер слухайте ключ до тесту (читає).
Перший тип: 6-8 трикутників - тип керівника, хороші викладачі. Яскраво виражене прагнення до лідерства, добре розбираються в людях, які працюють з інформацією.
Другий тип: 5 трикутників. Відповідальний виконавець, хороші організаторські здібності. Професіонал, до дрібниць продумують свою діяльність.
Третій тип: 4 трикутника. Різноманітність інтересів і талантів. Схильність до індивідуальної роботи.
Четвертий тип: 3 трикутника. Тип вченого. Раціональний, об'єктивний, легко переключається з одного виду діяльності на інший.
П'ятий тип: 2 трикутника. Інтерес до мистецтва і людині. Тонко відчуває все нове і незвичайне.
Шостий тип: 1 трикутник. Винахідник, конструктор, художник. Володіє багатою уявою.
Звичайно, цей тест не відображає все різноманіття ваших талантів. Але, може бути, він допоможе вам задуматися про себе, про свої можливості і здібності і почати розвивати ці здібності. У кінцевому підсумку це допоможе вам у виборі життєвого шляху.